سلام دوباره:
نميدونم شايد هم من اشتباه كنم ولي به نظر من اين مداحي ها(تكنو بسيجي) نمي تونند نشانه زنده بودن دين باشند وچون بيشتر دين رو تحريف مي كنند.وشايد اينقدر واسه خودشون جا باز كردندوكه دين رو و بعضي از طرفدارهاي نسل جوان دين رو از مسير اصليش منحرف كرده.
سلام. كاش وقتى ايران بودم فرصت مىشد که با هم صحبت کنيم. من به اين مسالهی نوآوريهای مناسکِ عاشورا خيلی علاقه دارم و کلی هم چيزميز جمع کردم و مصاحبه کردم وقتی اونجا بودم (کارت پستال، سیدی در مدلهای مختلف، پيراهن عکسدار، اسکناس، دستهچک عشق(!)، پوستر، تقويم، و غيره). حالا بايد يه موقع يافتههامون را با هم در اشتراک بذاريم!
خسته نباشی. خواندم اما واقعن نفهمیدم! من واقعن نمی فهمم تازگی این بحث ها در کجا است -- با عرض پوزش! ضمن این که برداشت آقای دکتر از متریال تو را هم خیلی ساده انگارانه یافتم -- باز هم با عزض پوزش!!
من هم معتقدم كه خيلي از مداح هاي جديد چهره ي خوبي به نمايش نمي گذارند.
در آخر ازتون تقدیر نشد احیانن، بهخاطر ِ عکسها؟!
خب من كه ديگه نمينويسم ولي عادت سر زدن به بلاگ دوستان هنوز هست. مي دونين همچنان متنهاي اينجوريتونو نميخونم اما اعتراف مي كنم به خاطر قالب بيشتر از قبل سر مي زنم! خوش بگذره امتحانهم آستون باشه
از نقل سخنرانی خود از پویان متشکرم. مساله نوآوریهای مذهبی که منحصر به پدیده "تکنو بسیجی" (خیلی اصطلاح تمیزی است) نه الزاماً تحریف دین است (مثل اینکه کل مناسک عاشورا را خود دین تلقی میتوانیم کرد) و نه اینکه تنها شاهد زنده بودن دین. بنظر من اختراع مچدد مراسم عاشورا و شام غریبان در شمال شهر نمونه بهتری است. آیا آنهم تحریف دین است؟ شاید! تا باشد از این تحریفها باشد. بنظر من همان پدیده "رپ عزاداریگ هم بخودی خود هم از نظر هنری و هم از نظر جامعه شناسی غیر قابل چشم پوشی است. امیدوارم دانشچوئی (بخوانید امیر پویان یا وحید یا مشابهشان( در اینمورد تزی چیزی بنویسند. در ایران هرچند امکانات تحقیق کم است ولی از موضوع کم نمیآوریم الحمدلله.
احمد صدری
سلام امير ژويان عزيز! صحبت احمد صدري عزيز است ولي جانب ملکيان را نيز فرونگذاريد آخه چطور دل ات آمد موازي صحبت ملکيان بنشينيد به تعبير طلبگي گعده(نشست) کنيد ها؟
ضمنا آيا به لحاظ جامعه شناختي تحريف معني دارد يا اين ترم يک ترم دين شناخني و تاريخي است؟
ضمنا آدرس وبلاگم را تصحیح کردم.